Näyttää tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: Käytetyt kypärät

Onko järkevää laittaa myyntiin vanhaa kypärää, koska kypärähän pitää vaihtaa vähintään 5 vuoden välein. Ja heti jos on kolahtanut. Eikä kuulemman saa olla auringon paisteessa. Huomasin tuolla markkinat kohdassa, että myydään käytettyä kypärää 15€..! Kamlan epäilyttävääää??
    polttaa kesärata kuuma

Nojaa... Itellä on aito ja alkuperäinen kypärä ja se on jo 9vuotta vanha ja kolahtanu on monta kertaa.. Jos mä rupeisin joka kerta kypärää kolahuksen jälkeen vaihtamaan ni konkassa olisin että kolahti. Varsinki alkuaikoina kolahti useesti ja nyt tän uuden hevosen kanssa on myös kolahtanu jo kolmesti.. Että näin! Ja pakkoko on auringonpaisteessa kypärää pitää??!!
    Ostin muute just viime kuussa käytetyn kypärän pikkusiskolle, joka alottelee myös ratsastusta ja hyvin on toiminu.
    Hevosen paikka on maalla!

mä olen joskus ostanut käytettyjä kypäriä halvalla mutta olen käyttänyt niitä oikeestaan tossa kun on ajettu hevosilla, että kyllähän ne käytetyt menee vaikka sellasissa missä on talutus ratsastusta tai kärryajelua tms...

mut jos kypärä oikein kunnolla kolahtaa niin sit kyllä suosittelen vaihtoa. kaverini putos kerran hepan selästä niin että pää osui kiveen. oli hetken tajuton mutta kypärä suojasi suuremmilta vammoilta.

näkyvää jälkeä ei tullut mut sanoin kyl hänelle että hankkis uuden kypärän sillä se kypärä on sisältä voinut mennä rikki... tms

vanha kypärä oli reilu 5vuotta ja kärsi monet kolhut, kunnes jäi traktorin alle ja hengissä ei selvinny! uuden siis hankin.

eiköhän niitä nyt voi vaihtamatta pitää jos ei pahasti putoa pää edellä mihinkään. muutenhan ratsikoulut yms joutuis koko ajan ostaan uusia kypäriä sekä me yksityiset myös.

niin ja olen kyllä myynyt "käytettyjä" kypäriä. siis vain hyvä kuntoisia ja joilla ei ole pudottu ja niille sopivaan hintaan. enemmän käytetyillä/pudotuilla tieten pienempi hinta ja kerrotaan että on pudottu. sitten voi jokainen itse miettiä kannatteeko ostaa [img]smile.gif[/img] tota vanhaa kypärääni en kyllä myy, et se on jo siin kunnosa [img]tongue.gif[/img]
    I\'m just hanging around here...

Tuleehan sitä kypärää väkisinkin pidettyä auringossa, vai etteks muka ratsasta kesällä? Tuskin liiemmin siitä kärsii..

Uutta kypärää pitäisi miettiä kyllä, vanha on ihan siisti vielä, mutta sen kanssa on pudottu jo useamman kerran ja tallin lattiallekin se on pudonnut..

Talking

Kyllä ainakin rinnepuuhiin tarkoitetuissa kypärissä on erikseen mainittu, että liika auringonpaiste heikentää kypärää ja että sen takia 3-4 vuoden jälkeen pitäis vaihtaa. Varmaan materiaalit eri kypärissä on osittain samojakin... Ensimmäisestä lautakypärästä pysty 3 vuoden jälkeen taivuttamaan reunat yhteen . Ok, oli se saanut jääkosketustakin , mut epäilen kuitenkin ton auringonkin vaikuttaneen.
    Hmm. Onko muuten kukaan pystynyt samaan ratsastuskypärän kanssa? Siis saamaan sen niin kimmoisaksi, että reunat menee yhteen? Kertokaa!

MUTUa: ratsastuskypärässä varmaan se pehmeä kangas(?)kerros suojaa sitä kypärää auringonpaisteelta, ku rinnekypärät taas oikein imee kaikkee UV-säteilyä yms (näin olen antanut itselleni kertoa).
    Lapsi ei ole terve jos ei se leiki; se on sairas jos se ei osaa lopettaa.<br />...Ja jos se ei TODELLAKAAN lopeta, on se nuorisotyönohjaaja.

Oletus Minun mielipiteeni vain

Lainaus Alkujaan tämän lähetti laxa Katso viesti
    Onko järkevää laittaa myyntiin vanhaa kypärää, koska kypärähän pitää vaihtaa vähintään 5 vuoden välein. Ja heti jos on kolahtanut. Eikä kuulemman saa olla auringon paisteessa. Huomasin tuolla markkinat kohdassa, että myydään käytettyä kypärää 15€..! Kamlan epäilyttävääää??
    Itse en vuosien mukaan vaihda kypärää, vaan sen mukaan minkälaista käyttöä kypärä on joutunut kokemaan. Esim. itselläni on ollut sama turvakypärä varmaan lähemmäs 10 vuotta, sillä en ole pahasti pudonnut ja se on muutenkin hyvässä kunnossa.

Tuo myynnissä ollut kypärä 15 eurolla kuulostaa kyllä siltä, että itse en ostaisi todellakaan, sillä tarvitsen ensinnäkin kestävän kypärän vaativaan käyttöön ja toisekseen en käytettynä edes osta kypäriä turvallisuussyistä, vaan aina uuden.

Hmmm... Myyntiin en laittaisi kypärää, joka on ollut päässä pudotessa niin, että kypärä on kolahtanut maahan pahasti, vaikka kypärä esim. olisikin ihan uusi. Vaikkei ulkoisia vaurioita näkyisi, niin kypärä saattaa silti olla vahingoittunut ja vaarallinen käyttää enää. Vanhan, vain pieniä kolhuja nähneen kypäräni myisin eteenpäin vain "kevyeeseen" käyttöön, esim. talutusratsastukseen. Jos kypärä olisi ollut vaikka tuon 5 vuotta ja olisi täysin hyvässä kunnossa, voisin myydä sen vaativampaankin käyttöön, jos se olisi turvakypärä.

Ratsastuskypärän myyminen on aina vähän hankalaa puuhaa. Mitään yleispätevää sääntöä siihen kyllä ei voi antaa, sillä se pitää aina miettiä myytävän kypärän kunnon mukaan.
    Ei ole kiire perille, sillä jo matkakin on tärkeä.

Oletus Huhhuh

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pulina Katso viesti
    Kyllä ainakin rinnepuuhiin tarkoitetuissa kypärissä on erikseen mainittu, että liika auringonpaiste heikentää kypärää ja että sen takia 3-4 vuoden jälkeen pitäis vaihtaa. Varmaan materiaalit eri kypärissä on osittain samojakin... Ensimmäisestä lautakypärästä pysty 3 vuoden jälkeen taivuttamaan reunat yhteen . Ok, oli se saanut jääkosketustakin , mut epäilen kuitenkin ton auringonkin vaikuttaneen.
    Hmm. Onko muuten kukaan pystynyt samaan ratsastuskypärän kanssa? Siis saamaan sen niin kimmoisaksi, että reunat menee yhteen? Kertokaa!
    Heh no empä oo koskaan ees kuullu että jollekin olis noin käyny ratsastus kypärän kans

Oletus

Mä tipuin 2005vuonna kunnolla oikein estetunnilla ja ilman turvaliiviä ois sattunut pahasti.Kypärä kolahti pahasti ja hajos ihan kunnolla,ei nyt palaisiksi.Mutta kunnolla kyllä vääntyili ku käsitteli sitä ja oli tosi huonossa kunnossa,en vaihtanut heti kypärää.Opettaja kyllä kehoitti vaihtaa kun kypärä oli tosi vaarallinen kun ei enää suojannut.Mut vaihdoin sit puolen vuoden kuluttua ja nyt sama kypärä on ollut mulla kaksi vuotta suunnilleen.

Oletus

Kannattaa kokeilla kolahuksien jälkeen että rutiseeko se kypärä kun sitä painaa sivuilta. Jos rutisee niin vaihtoon. Itse en ostaisi käytettyä kun voi postissakin mennä rikki jossei muuten oo jo valmiiksi ollut.
    hanski muokkasi tätä : 16.01.2008 at 22.02 Syy: lukihärötyksien korjaus :D

Oletus

Mä just kokeilin rutiseeko ja itseasiassa opettajanakin kokeili.Todettiin,että rutisee ja oishan se heti pitänyt vaihtaa,mutta en tullut vaihtaneeksi.En mäkään ostaisi mistään hinnasta käytettyä kypärää.

Oletus

"toimii vieläkin" - pysyy päässä?

Itse olen vaihtanut kypärän aina sen jälkeen, kun olen pudonnut pahemmin. Käytetyssä on aina se, ettei tiedä mitä se on kokenut, jos kypärässä on pienempiä, huomaamatta jääneitä vaurioita, voi pienempikin kolahdus lopulta olla se joka rikkoo kypärän. Nykyään ratsikypäriä kuitenkin saa jo erittäinkin edullisesti, reilulla parillakympillä, ja muita kuin turvakypäriä ei edes saa myydä kypärän nimellä.

Mielestäni kuitenkin investointina aika pieni, jos vertaa mahdollisesti saavutetun hyödyn tasoon.
    A Train station is where the train stops. A Bus station is where the bus stops. And a workstation is...?

Oletus Totta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti desire. Katso viesti
    Mielestäni kuitenkin investointina aika pieni, jos vertaa mahdollisesti saavutetun hyödyn tasoon.
    Näin on. Uuden kypärän voi ostaa, muttei uutta päätä itselleen.

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •